Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Samu naplója
RSS csatorna E-mail küldése
Kezdőlap
Naptár ikon
Naptár ikon
Kecskemét: 16 C°
max 18 C°, min 9 C°

1.8 km/hÉ/ÉNY-i szél, gyengén felhős
Aktuális Híradó
MTVA műsorkészítő
Kezdőlap » Kecskemét

Közlekedésfejlesztési tanulmány készült

| Feltöltve: | Kozák Polett
Az elővárosi közlekedés fejlesztése kell, hogy legyen az egyik legfontosabb közlekedésfejlesztési irány az elkövetkező években – többek között ezt a következtetést lehet levonni abból a tanulmányból, amely Kecskemét Fenntartható Városi Mobilitási Terve címmel készült el. A dokumentumot ma délelőtt mutatták be a Városházán.

Közel 10.000 ember – ennyivel nőtt Kecskemét és agglomerációja lakosainak száma az elmúlt tizenöt évben, a regisztrált gépjárművek száma pedig tíz év alatt 25 százalékkal nőtt a megyeszékhelyen. Ezek a tendenciák az úthálózat leterheltségét eredményezik – mondta el Szemereyné Pataki Klaudia, polgármester azon a mai sajtótájékoztatón, amely Kecskemét Fenntartható Városi Mobilitási Tervét mutatta be. A dokumentum azért készült el Európai Uniós forrás segítségével, hogy feltárja a közlekedésfejlesztési irányokat. Kanalas Imre, a Kecskeméti Városfejlesztő Kft stratégiai és városfejlesztési csoportvezetője elmondta: a város 150 pontján végeztek forgalomszámlálást, ez alapján készült el a sajtótájékoztatón bemutatott dokumentum, amelyben többek között Kecskemét 33 legforgalmasabb csomópontja is szerepel. Szele András, a Közlekedéstudományi Intézet központvezető-helyettese elmondta: a mobilitási terv Kecskemét közlekedési problémáit tárja fel, amire azért volt szükség, mert a város közúthálózata 10-20 éves lemaradásban van a leterheltségéhez képest. A szakember elmondta: amellett, hogy a közúthálózatot fejleszteni kell, valódi alternatívát kell kínálni a lakosoknak, a kerékpár és a vasúthálózat fejlesztésével, valamint a közösségi közlekedés színvonalának emelésével. Mivel Kecskemét közvetlen környékére sokan költöztek az elmúlt években, az egyik legfontosabb cél az elővárosi közlekedés fejlesztése – hangzott le a mai sajtótájékoztatón. Ez elvileg az elővárosi vasútvonalak fejlesztést is jelentheti, akár Kecskemét és Hetényegyháza között is. Kecskemét Fenntartható Városi Mobilitási Tervét legutóbbi ülésén fogadta el a képviselőtestület.