Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Samu naplója
RSS csatorna E-mail küldése
Kezdőlap
Naptár ikon
Naptár ikon
Kecskemét: 11 C°
max 18 C°, min 11 C°

14.76 km/hÉNY-i szél, borult
Aktuális Híradó
MTVA műsorkészítő
Kezdőlap » Kecskemét

Újabb járműfejlesztés a GAMF-on: készül a MegaLux

| Feltöltve: | Sipiczki Sándor
A Kecskeméti Főiskola GAMF Karának járműépítő csapatai közül a 2010-ben alakult Megameter négy év alatt a világ élmezőnyébe küzdötte fel magát. Nemzetközi versenyeken számos dobogós helyezést ért el. Energiatakarékos járművük 2013-ban 3082 kilométert tett meg egyetlen liter benzinnel. Új kihívásokra azonban mindig szükség van, ezért a GAMF-csapat most a napelemes autók ausztráliai világversenyére készül.

Gőzerővel folyik a tervezés a Kecskeméti Főiskola GAMF Karán. A MegaLux nevű járműépítő csapat tagjai ezekben a napokban, hetekben is szinte minden szabadidejüket a számítógépek előtt, illetve a műhelyben töltik. Olyan napelemes járművet szeretnének megépíteni, melynek részegységei tökéletesen és megbízhatóan működnek együtt. Céljuk, hogy Magyarországról elsőként probléma nélkül végig tudjanak menni a napelemes autók világversenyén, a rangos, háromezer kilométer hosszú, egész Ausztráliát átszelő World Solar Challenge 2015-ön.

„A korábban felhalmozott tapasztalatainkat a versenyzéssel kapcsolatban, a környezettudatos versenyzéssel kapcsolatban, ezeket fel tudjuk itt is használni. nyilván egy kicsit másmilyen formában, hiszen a Megameter egy benzinüzemű, Otto-motoros jármű volt, a MegaLux viszont egy teljesen elektromos, teljesen napenergiával működő gépjármű. A lényeg azonban ugyanaz, hogy az emberiségnek a fosszilis energiahordozóktól való függésétől egy kicsit mentesítsük magunkat” – mondta el Diósy Miklós, a Kecskeméti Főiskola GAMF Kar járműmérnök hallgatója.

Elsősorban a Megameter csapat tagjai alkotják az új társaság gerincét, megtartva fejlesztői tevékenységüket a Megameterben is. Rajtuk kívül számos új tag is kapcsolódott a MegaLux projekthez. Többségük a GAMF Kar hallgatója, különféle szakokról: vannak többek között járműmérnökök, gépészmérnökök és műszaki informatikusok is. A csapat munkáját nagyban segíti több, a főiskolán oktató tanár, tanszéki mérnök, sőt egy Valenciából érkezett tervezőmérnök, David López Perez is. Így összesen körülbelül tíz állandó csapattag dolgozik a MegaLuxon.

„Jól halad a tervezés. Már túl vagyunk a formának a tervezésén, az áramlási szimulációkon, illetve most már legyártásra került maga a mag, ami az alapját fogja képezni a későbbi szénszálas monocoque szerkezetnek. Ezt nagyon sokáig csiszoltuk, nagyon sok finomítás árán jutottunk el a végleges formáig” – tette hozzá a járműmérnök hallgató.

nnek a munkának az eredménye a műhelyben már látható. Jelenleg is futó projektek ugyanakkor a napelemekkel kapcsolatos vizsgálatok, tesztek, az elektronikus vezérlés fejlesztése, a felfüggesztés- és kormánygeometria számításai, szimulációi. A csapatnak igyekeznie kell, mert a versenyt ugyan októberben rendezik meg, de több hónapig tart majd csak a MegaLux kihajózása Ausztráliáig.